Hoe kom ik van bultjes/littekens door scheren op buik af?

Beste mensen,
Ik ben momenteel 23 jaar oud en mijn buik (vooral onderbuik) zit vol met lelijke littekentjes/bultjes die door ingegroeide haren en scheren komen. Ook als ik niet scheer krijg ik regelmatig een ingegroeid haartje of puistje hier. Ik heb een getinte huid met stug kroeshaar waardoor het snel ingroeit. Ik scrub en exfolieer al goed maar dit blijkt niet te helpen. Heeft iemand misschien tips hoe ik dit kan verminderen, en vooral ook hoe ik van deze littekens af kan komen. Het mogen zowel cremetjes als behandelingen zijn. Alvast bedankt!

een week geleden
in: Haar
Inekez1
een week geleden
paar simpele tips, misschien helpt dat al voldoende:
- gebruik een scherp scheermesje en zachte scheergel of douchegel
- was je huid voordat je gaat scheren (wassen, afspoelen en dan dus nogmaals insmeren met schuim om te scheren)
- gebruik huidvriendelijke douchegel
- na het scheren de huid droog deppen, niet wrijven
- zorg voor niet-knellende en vooral geen schurende kleding rond je buik, draag een hemd of ondershirt tot in je ondergoed
- let erop dat je niet steeds met je buik tegen de rand van een tafel of buro zit
tinus1969
een week geleden
De vraag is, of al dat scrubben en exfolieren helpt, of de zaak erger maakt.
Ziet de huid er droog uit (bekende oorzaak van dit soort problemen? De simpelste crèmes zijn vaak de beste: Nivea of vasoline/lanoline.
Jasesam10
een week geleden
Bedankt voor de tips maar weet iemand ook nog hoe je van de littekens af kan komen?

Geef als eerste antwoord